Futboldetaula.cat

Tot l’esforç que calgui per comprar Subbuteo

per Vicenç Prats

Penso que va ser cap a l’any 89 o 90, que tenia 19 anys. En aquells temps es jugava amb els equips HW de barra i a Espanya se’n trobaven, de fet no es trobava quasi res de material de Subbuteo.Ni pilotes, ni porters, ni els millors equips per competir, que eren els que he comentat abans els de barra.

Tenien més estabilitat i xutaven millor, però el problema era que es trencaven sovint al caure al terra i no podíem comprar recanvis a les botigues de joguets de cap lloc del país.

Jugador HW anys 80/90

Aleshores vam estar-ho parlant amb el Ferran Coll i vam decidir anar a Roma expressament a comprar Subbuteo, ja que Itàlia venien material del bo, a totes les botigues de joguines i ens vam assabentar per amics italians que a Roma n’hi havia a tot arreu.

Fet el pensament, vam agafar un autocar que sortia de la plaça Universitat de Barcelona un dimecres a les 20h i ens vam tirar 24 hores per arribar a Roma, òbviament anava fent parades, però molt cansat.

Ens vam passar la nit a l’autocar dormint com vam poder i el dijous al matí vam fer una parada a Gènova i una altre a Florència d’una hora, en la que vam aprofitar per buscar jogueteries per començar a comprar material. Vam trobar-ne una a Florència i van caure els primers equips.

Vam arribar a Roma cap a les 20h hores del dijous amb un trànsit que era per flipar. Baixem de l’autocar i anem a l’hotel que vam reservar prèviament per telèfon. Arribem a l’hotel i ens diuen que no tenen cap reserva al nostre nom i que està ple. Comencem bé !!!

Photo by Cristina Gottardi on Unsplash

Cansats com estàvem del viatge, ens posem a buscar hotel i en trobem un a prop de la “Piaza Spagna” però molt mes car del que havíem trobat !!!! res que ens hi quedem ja que era només per 2 nits i no podíem mes.

El divendres al matí esmorzem i a la recepció de l’hotel agafem les pàgines grogues. Comencem a mirar botigues de joguines (Giocattoli en Italià) per Roma i les apunten en un bloc de notes.

Ens passem tot el dia amunt i avall quasi tota l’estona caminant anant a botigues i el record que tenim es que anem a una jogueteria i al demanar equips de subbuteo ens porten a una habitació on les 4 parets hi havia material de subbuteo. Estanteries plenes d’equips de barra, pilotes, porters !!! Una passada !!! Suposo que el venedor ens va veure la cara de felicitat i que vam comprar tants equips i ens vam gastar tants diners que ens va regalar-ne un parell mes.

En arribar a l’hotel cap a la tarda nit vam començar a mirar i desplegar el que havíem comprat i en els dos llits no hi cabia tot !!! Una muntanya de material !!!

Equips HW

El problema va ser que quasi ens vam gastar tots els diners i al final no podíem ni menjar..jejeje Res, doncs a fer dieta fins arribar a Barcelona.

El dissabte a les 20h vam agafar el bus de tornada a Barcelona i penso que vam arribar cap a les 12h del migdia. El viatge va ser mes curt !!

L’anècdota de la tornada va ser que a la frontera d’Itàlia amb França, els “Carabinieri” van pujar a l’autocar per fer una inspecció i quan ens van veure amb tantes bosses de Subbuteo i els hi vam explicar que només havien anat a Roma a comprar, van al·lucinar i ens van deixar per sonats !!!!

Va ser una experiència molt positiva ja que vam conèixer gent de molts països, ens ho vam passar molt bé tot i les dificultats en alguns moments. Res que ens vam tenir que espavilar !! Ja ens va anar bé ja !!!

Dir però, que si ho tingués que fer a dia d’avui no ho faria, el que passa que amb 20 anys, la il·lusió que teníem pel Subbuteo i tenir el millor material, ens va fer el viatge mes suportable.

S’ha d’estar ben sonat però, tot sigui pel Subbuteo !!!!